Een ieder, ongeacht origine, geloof, opleiding of leeftijd, gebruikt elke dag meer cosmeticaproducten dan vaak wordt gedacht. Veel aspecten in ons leven zijn namelijk zo vanzelfsprekend dat je er nooit bij stilstaat. Het gaat om (nuttige) producten als tandpasta, shampoo, scheerzeep, deodorant, zonnecosmetica, parfum, douchegel, mascara en bodylotion. Wie zou zich nog een leven kunnen voorstellen zonder deze producten?
Cosmetica helpen ons niet alleen bij onze dagelijkse hygiëne, schoonheid en verzorging, ze zijn ook van grote persoonlijke betekenis voor ons zelfvertrouwen en welzijn. In het kader van 'zelfvertrouwen door cosmetica' ontwikkelde de NCV een programma om mensen zich daarvan bewust te maken. De NCV liet in 2019 het gerenommeerde Duitse onderzoeksbureau rheingold salon onderzoek doen naar de betekenis van cosmetica voor (het zelfvertrouwen van) jongeren. Hierover lees je alles op onze website.
De NCV gaf onder meer de volgende reeks publicaties uit: