Genieten

EWelzijn.jpgffectiviteit en gebruiksgemak zijn belangrijke aankoopargumenten bij cosmetica. Maar cosmetica is vaak niet alleen functioneel, zoals bij deodorant en tandpasta, maar steeds vaker kopen mensen cosmetica om zichzelf mee te verwennen. Want genieten van het leven betekent voor velen even tijd nemen voor jezelf. 

Verzorging en well-being

De cosmetica-industrie is innovatief en brengt veel nieuwe producten op de markt, waarmee wordt ingespeeld op deze behoefte van de consument. Te denken valt bijvoorbeeld aan de mogelijkheid om een spa thuis te creëren. Daarbij gaat het om het gevoel van verwennen en genieten, de totale ontspanning, het moment voor jezelf. Dat kan met producten van elke prijs.

De laatste jaren is er een trend dat de consument echt voor het zogenaamde luxe genieten kiest. Er zijn veel zogenaamde lifestylewinkels geopend. Cosmetica kunnen een rijk gevoel geven van luxe en well-being. Er worden bijvoorbeeld doucheproducten aangeschaft met ingrediënten uit verre landen of uit zuivel en fruit. Andere voorbeelden zijn het verkoelen van uw lichaam met een aftersun na een dagje aan het strand, of het gebruik van uw favoriete parfum ter voorbereiding van een avondje uit. Want bij uitstek een product om iemand  mee te verwennen of zelf van te genieten is natuurlijk een geur. Het krijgen van een parfum of het zelf kopen van een parfum wordt gezien als een echte verwennerij. Ook mannen gebruiken daarom een aftershave of een bodyspray.

Diverse cosmetica zijn populair dankzij hun verzorgende en verfraaiende effecten. Meest voor de hand liggend is make-up waarmee de sterke punten van het uiterlijk worden benadrukt. Maar ook producten als bodylotion en gezichtscrème hebben een verfraaiend effect, zoals een mooie gehydrateerde huid en een verzorgd uiterlijk.

Cosmetica zijn ook behulpzaam bij het camoufleren van uiterlijkheden, bijvoorbeeld bij couperose of littekens. Ook voor mensen die ziek zijn is het soms een enorme opsteker om hun uiterlijk te verzorgen met cosmetica, bijvoorbeeld met foundation of blusher. De NCV steunt daarom de Stichting Look Good...Feel Better.

 

Wij gebruiken cookies om uw gebruikerservaring te verbeteren.
Door dit aan te vinken, wordt er een cookie geplaatst om de popup te verbergen. Deze cookie bevat geen persoonlijke informatie

Ik accepteer het gebruik van cookies