Maandag 13 februari 2012  
     
    NCV Cosmetica
   
     
  Nieuwsbrief Header
 
    Cosmetica NU    
   

Frank Pierik nieuwe voorzitter NCV
Frank Pierik is sinds 14 november 2011 de nieuwe voorzitter van de Nederlandse Cosmetica Vereniging (NCV). De NCV-leden hebben ingestemd met zijn voordracht door het NCV-bestuur. De heer Pierik volgt de heer Pieter J. Maarleveld op, die zijn functie neerlegt na van 2008 - 2011 voorzitter te zijn geweest. De heer Pierik is General Manager van Coty Benelux, Division Coty Beauty. Hij is al jaren actief betrokken bij de NCV, onder andere door zijn lidmaatschap van de Groep Intensieve Distributie (GID) en als bestuurslid van de Stichting Look Good…Feel Better. Sinds mei 2011 is hij bestuurslid van de NCV. De NCV is zeer verheugd dat hij bereid is de voorzitterstaak op zich te nemen.

Agenda 2012 exclusief voor NCV-leden  
De NCV verzorgt weer vele bijeenkomsten, dit jaar ligt de nadruk op voorlichting over de nieuwe cosmeticawetgeving, de Cosmeticaverordening. Bent u ondernemer in de cosmeticabranche, en wilt u ook deelnemen aan deze bijeenkomsten? Word lid van de NCV

16-02: Nielsen bijeenkomst
15-03: Cosmeticaverordening, Notificatie
04-04: PMS Cosmetica seminar
05-04: Beautyjournalistenbijeenkomst
24-04: NCV/NVZ/NAV Jaarvergadering
15-05: Cosmeticaverordening, Gezondheidsklachten
05-06: Cosmeticaverordening, Productinformatiedossier
20-09: Cosmeticaverordening, Claims
10-10: Cosmeticaverordening, Inleiding in de Cosmeticawetgeving
X-12: Trainersdag

Lees de volledige NCV-agenda

Look Good...Feel Better 10 jaar in Nederland!
Op 17 november 2011 vierde de stichting Look Good…Feel Better haar 10-jarig bestaan. Het werd een fantastische dag, samen met vrijwilligers, ziekenhuizen, donateurs en relaties! Een inspirerende en dynamische presentatie van Hans van Breukelen, Leco van Zadelhoff liet ambassadeur Manon Froonhof stralen door een prachtige make over. Leontien van Moorsel lichtte haar besluit om Look Good…Feel Better middels een donatie te steunen toe, en vertelde ons tevens over haar passies. Hans Kennepohl hield een boeiend betoog over schoonheid. De Toos Bornprijs werd uitgereikt aan Reiny Metz, Look Good...Feel Better vrijwilliger van het eerste uur. Alles onder de bezielende leiding van dagvoorzitter Martin van Putten.

Haarkleurtips
Het gebruik van haarkleurproducten is ongelofelijk populair, bij zowel vrouw als man, jong en oud. Het mooier, zachter en glanzender maken van het haar, maakt dat mensen zich onder andere zekerder voelen en daardoor positiever in het leven staan. De meeste mensen ondervinden geen problemen bij het kleuren van het haar, sommige mensen reageren echter overgevoelig. Om dat te voorkomen is het belangrijk om altijd de gebruiksaanwijzing op het product op te volgen. Lees onze vernieuwde haarkleurtips

Nieuw! ‘Wat vertelt het etiket van een cosmeticaproduct?’
Het etiket is een omvangrijke informatiebron. Veel consumenten gebruiken dagelijks vele cosmeticaproducten en realiseren zich niet dat het etiket zoveel informatie bevat. Met deze folder wijzen wij de gebruiker op de waarde van dit etiket. De folder helpt om termen en symbolen op het etiket te verklaren. Download gratis de folder Wat vertelt het etiket van een cosmeticaproduct?

Nieuwjaarsreceptie NCV en CBD: "het glas is half vol"

Op 11 januari 2012 vond de jaarlijkse nieuwjaarsreceptie van de NCV en het Centraal Bureau Drogisterijbedrijven (CBD) plaats. Hét platform voor een informele ontmoeting tussen handel en industrie aan het begin van het nieuwe jaar. Circa 130 relaties van NCV en CBD kwamen naar Baarn om gezamenlijk het glas te heffen op een succesvol nieuwjaar. Gastspreker mr. drs. G. de Meris RA, Banking & Capital Markets leader voor Nederland bij Ernst & Young, gaf een heldere analyse van de huidige economische situatie, met vooruitzichten voor de Eurozone en Nederland. Ondanks de financiële situatie ziet de heer de Meris de situatie voor het Nederlandse bedrijfsleven niet bij voorbaat somber in. Onder het al eerder door de NCV-voorzitter aangehaalde motto "het glas is niet half leeg maar half vol" werd de bijeenkomst dan ook op een optimistische wijze afgesloten. Lees het gehele persbericht

Jaarverslag in aantocht: lichte stijging cosmeticamarkt in 2011

In mei verschijnt het NCV jaarverslag 2011, waarin u over allerhande marktontwikkelingen binnen de cosmetica-industrie leest. We kunnen u alvast mededelen dat ondanks de economisch moeilijk tijden, weer een lichte stijging van omzet te rapporteren is. Met name de segmenten decoratief (make-up), geuren en handzeep waren in het afgelopen jaar onverminderd populair bij de consument. Vanaf mei kunt u het volledige NCV jaarverslag gratis downloaden vanaf www.ncv-cosmetica.nl, of de (gedrukte) XS versie bij ons opvragen. Jaarverslagen van voorgaande jaren kunt u hier ook vinden.

Europese aanmeldingsprocedure voor cosmetica van start
De notificatie van cosmeticaproducten bij de Europese Commissie is van start gegaan. Voor 11 juli 2013 moeten alle cosmeticaproducten op de Europese markt zijn aangemeld. Het gaat hierbij om een eenmalige registratie, waarbij bedrijven informatie over het product moeten aanleveren. De producten worden niet gekeurd aan de hand van de notificatie. De Europese notificatie is een nieuwe eis uit de Cosmeticaverordening

De Nederlandse Cosmetica Vereniging (NCV) is verheugd dat alle cosmeticabedrijven vanaf nu op één plek in Europa de producten kunnen notificeren. Hiermee komen nationale initiatieven te vervallen. Eén databank toegankelijk voor alle nationale autoriteiten versoepelt de controle en waarborgt een veilige cosmeticamarkt.

   
     
    Afmelden: Verstuur een e-mail naar info@ncv-cosmetica.nl met als onderwerp: Afmelden Nieuwsbrief