Cosmeticapaspoort

Speciaal voor de verkoopmedewerksters in de parfumeriespeciaalzaken is het (digitale) cosmeticapaspoort ontwikkeld. Het is een initiatief van de leden van de Groep Dépositaire en Exclusieve Distributie (GDED) aangesloten bij de NCV. Vanaf 2007 is het cosmeticapaspoort als het rode, papieren cosmeticapaspoort onder verkoopmedewerk(st)ers verspreid, maar vanaf maart 2017 is het cosmeticapaspoort digitaal geworden, via www.cosmeticapaspoort.nl.

GDEDPaspoort.JPG Pijl.png SiteCP.PNG

Waarom een (digitaal) cosmeticapaspoort?

Productkennis en verkoopkunde, en dus óok opleidingen en merkentrainingen, zijn van groot belang. Verkoopmedewerk(st)ers kunnen met het cosmeticapaspoort op een duidelijke manier aantonen dat zij vakbekwaam zijn en over kennis beschikken om op een kundige én enthousiaste manier de consument te adviseren. Een visitekaartje dus, voor zowel de verkoopmedewerk(st)er, als voor de parfumeriespeciaalzaak, als voor het cosmeticamerk!

In het digitale cosmeticapaspoort kunnen alle gevolgde trainingen door de verkoopmedewerk(st)ersworden bijgehouden, d.m.v. het invoeren van codes die na een training worden gegeven. Trainingen die kunnen worden geregistreerd zijn trainingen op het gebied van onder meer huidverzorging, make-up en parfum. Het is ook mogelijk speciale NCV cosmeticacertificaten te behalen.

Certificaat (1) Cosmetica Adviseur/se:
  • 4 huidverzorgingstrainingen (verschillende merken)
  • 2 make-uptrainingen
  • 1 parfumtraining

Certificaat (2) Top Cosmetica Adviseur/se:

Naast de trainingen bij certificaat (1) het met goed resultaat hebben gevolgd van:

  • 2 huidverzorgingstrainingen (verschillende merken)
  • 2 make-uptrainingen (ander merk dan bij certificaat 1)
  • 2 parfumtrainingen (ander merk dan bij certificaat 1)
  • 2 gespecialiseerde trainingen (zoals heren, zon, verkoop, e.d.)

Wanneer verkoopmedewerk(st)ers van werkgever veranderen, kan het digitale paspoort gewoon verder worden gebruikt, ook bij nieuwe trainingen.

Leden van de GDED zijn: Bulgari Perfumes & Cosmetics, Chanel International BV, Clarins Nederland BV, Collistar Benelux BV, Coty Prestige Benelux, Elha Cosmetics BV, Estée Lauder BV, Herôme Cosmetics BV,  L'Oréal Divisie Luxe Producten, LVMH Perfumes & Cosmetics Nederland, Mäurer & Wirtz GmbH & Co. KG, Puig Nederland BV, Shiseido Deutschland Gmbh, Skins Cosmetics BV, Trind Cosmetics BV.

Er zijn inmiddels 315 certificaten 'Cosmetica Adviseuse/Adviseur' uitgereikt en 65 certificaten 'Top Cosmetica Adviseuse/Adviseur'.

Wij gebruiken cookies om uw gebruikerservaring te verbeteren.
Door dit aan te vinken, wordt er een cookie geplaatst om de popup te verbergen. Deze cookie bevat geen persoonlijke informatie

Ik accepteer het gebruik van cookies