Mannencosmetica

In 2017 is de mannencosmetica-markt gestabiliseerd. De omzet in mannencosmetica (exclusief scheermesjes) is bijna 300 miljoen euro. Het aandeel mannencosmetica binnen de cosmeticaproductgroepen, die door mannen gekocht worden, is 21,7%. In de hier genoemde omzet zijn niet de online bestedingen meegenomen. Er zijn relatief veel mannelijke shoppers online. Vooral herengeuren zijn populair.

Onder mannencosmetica verstaan we producten voor de persoonlijke verzorging die speciaal voor mannen op de markt worden gebracht. Mannenproducten worden zowel in het drogisterij-, parfumerie- als supermarktkanaal verkocht. De mannenhuid heeft onder andere een hogere pH- waarde, grotere talg- en zweetklieren, minder onderhuids vet en een grotere perifere doorbloeding, Hierdoor loopt de huid meer kans op uitdroging, rimpels en acné. Daarnaast hebben veel mannen last van huidirritaties na het scheren. Fabrikanten brengen speciale producten voor mannen op de markt. Deze producten hebben vaak ook een andere geur dan producten speciaal voor vrouwen. De baardtrend is er waarschijnlijk de oorzaak van dat mannen minder investeren in gezichts- en scheerproducten

Er zit nog veel potentie in de mannencosmeticamartk. Mannen geven meer uit dan vrouwen aan de mannencosmetica categorie. Meer mannen zouden cosmetica kunnen gaan gebruiken, en ook meer producten per man. Het is een uitdaging voor fabrikanten om hun producten 'aan de man te brengen'.

Wij gebruiken cookies om uw gebruikerservaring te verbeteren.
Door dit aan te vinken, wordt er een cookie geplaatst om de popup te verbergen. Deze cookie bevat geen persoonlijke informatie

Ik accepteer het gebruik van cookies