Crash Course Cosmetica voor beautyjournalisten

Op 10 november 2015 vond de vierde editie plaats van de NCV journalistenbijeenkomst, die nu verder gaat onder de naam Crash Course Cosmetica. De jaarlijkse bijeenkomst speciaal voor beautyjournalisten is een inhoudelijke, wetenschappelijk gerichte en compacte cursus die de journalist in korte tijd veel verdieping brengt. Soms worden externe sprekers uitgenodigd die een specifiek onderwerp bespreken, ditmaal was dat communication director Hans Pouleijn (l’Oréal) over tips en trends in de kappersbranche, en over haarkleuren en de zo belangrijke gevoeligheidstest die daaraan vooraf gaat. Ook worden tijdens de crash course cosmetica gerelateerde hot topics besproken. Zo kwamen tijdens de presentatie van toxicoloog en directeur van de NCV Ronald van Welie, onderwerpen als conserveermiddelen, microbeads en claims aan de orde. Lilian van Embden (NCV) sloot de cursus af met een interactieve kennisquiz over cosmetica. De deelnemers deden enthousiast mee en de winnares, Yvonne de Leeuw van Koggeschip Vakbladen, had de meeste vragen goed beantwoord en won een prijs. Volgend jaar heet de NCV weer diverse beautyjournalisten en bloggers welkom op de 5de editie van de Crash Course Cosmetica.


crashcoursecosmetica.jpg

Wij gebruiken cookies om uw gebruikerservaring te verbeteren.
Door dit aan te vinken, wordt er een cookie geplaatst om de popup te verbergen. Deze cookie bevat geen persoonlijke informatie

Ik accepteer het gebruik van cookies